Gå till innehåll
Sidfot
logo
  • Handla på Apoteket
    • Apotek & öppettider
    • Så e-handlar du
    • Leveransalternativ
    • Betalalternativ
    • Trygg e-handel
    • Handla åt någon annan
  • Support
    • Frågor & svar
    • Kontakta oss
    • Retur & reklamation
    • How to buy in other languages
  • För dig med läkemedel
    • Vår syn på läkemedel
    • Kroniska behandlingar
    • Äldre och läkemedel
    • Rådgivning
    • Extra stöd
    • Läkemedel och miljön
    • Hämta ut recept
    • Så fungerar receptköp*
  • Om Apoteket
    • Det här är Apoteket
    • Jobba på Apoteket
    • Pressrum
    • Våra egna varumärken
    • Apotekets kundklubb
    • Customer Club Registration
  • Mer från Apoteket
    • För vårdgivare & företag
    • Apodos
    • För leverantörer
    • Vår app
    • Våra filmer
Följ oss
FacebookInstagramYoutube
logo
Trygg e handelTillstånd av läkemedelsverketTillstånd av läkemedelsverket
KöpvillkorIntegritetspolicyCookiepolicyKundklubbens integritetspolicyMedlemsvillkor
© Apoteket AB 2009 - 2023-10-02 13:13:45 srv 206 branch 2023.14.0.13189-develop
Varukorg
Du har 0 produkter i din varukorg.
Favoriter
Varukorg
Du har 0 produkter i din varukorg.
KampanjerKloka RådKundklubbTjänsterApoteket liveVarumärkenDoskund
Hem/Kontakt & kundservice/Kundinformation

Information

Information kring utskick från Apoteket

Det förekommer att bedragare utger sig för att vara Apoteket eller att de har ett samarbete med Apoteket. Det rör sig om fall när bedragare har ringt upp våra kunder, skickat bluffmejl/bluffsms eller har lagt in bluffannonser på sociala media där de har försökt att sälja produkter som Apoteket inte står bakom.

Dessa annonser, mejl och sms kan vara förhållandevis välgjorda och även innehålla Apotekets logga. Vi vill därför uppmana våra kunder att vara vaksamma om man misstänker att Apoteket inte är avsändare.

Apoteket kommer aldrig att fråga efter

  • Kortnummer
  • Kontonummer
  • Personummer
  • Bank-id eller lösenord via e-post, sms eller telefon

Har du fått ett sådant meddelande eller fråga är det alltid fråga om ett bluffmeddelande eller bluffsamtal, radera och blockera dessa direkt.

Apoteket skickar endast mejl till kunder från e-postadresser som slutar på:

Orderbekräftelser, leveransaviseringar mm, slutar alltid på @apoteket.se

För dig som är medlem och som får våra mail, slutar mailen alltid på @kundklubb.apoteket.se, medlem@apoteket.se, noreply@apoteket.se

Apoteket skickar endast sms från följande avsändare:

Apoteket (leverans eller orderinformation)

Apoteket+ (för information, bonus och erbjudanden inom ramen för ditt medlemskap). Inga mobilnummer visas.

Våra samarbetspartners skickar e-post från adresser som slutar på:

  • @reflect.se,
  • @ilsurvey.se
  • @evry.com (utför våra NKI-undersökningar) 
  • @utskick.novusopinion.se,
  • @novus.se
  • @novusopinion.se
  • @norstatsurveys.com (utför kundundersökningar)

Våra samarbetspartners skickar sms från följande avsändare:

PostNord (meddelande om leverans)

Avsändarinformationen i ett e-postmeddelande ("från"-fältet) kan förfalskas för att dölja dess riktiga adress. Om du har fått ett mejl eller sms som ser ut att komma från Apoteket, men som du misstänker är falskt ska du:

  • Inte klicka på länkar i det
  • Inte öppna bilagor
  • Inte svara på meddelandet.
  • Vår rekommendation är istället att du blockerar, spärrar och raderar mejlet eller sms:t.