Det förekommer att bedragare utger sig för att vara Apoteket eller att de har ett samarbete med Apoteket. Det rör sig om fall när bedragare har ringt upp våra kunder, skickat bluffmejl/bluffsms eller har lagt in bluffannonser på sociala media där de har försökt att sälja produkter som Apoteket inte står bakom.
Dessa annonser, mejl och sms kan vara förhållandevis välgjorda och även innehålla Apotekets logga. Vi vill därför uppmana våra kunder att vara vaksamma om man misstänker att Apoteket inte är avsändare.
Har du fått ett sådant meddelande eller fråga är det alltid fråga om ett bluffmeddelande eller bluffsamtal, radera och blockera dessa direkt.
Orderbekräftelser, leveransaviseringar mm, slutar alltid på @apoteket.se
För dig som är medlem och som får våra mail, slutar mailen alltid på @kundklubb.apoteket.se, medlem@apoteket.se, noreply@apoteket.se
Apoteket (leverans eller orderinformation)
Apoteket+ (för information, bonus och erbjudanden inom ramen för ditt medlemskap). Inga mobilnummer visas.
PostNord (meddelande om leverans)
Avsändarinformationen i ett e-postmeddelande ("från"-fältet) kan förfalskas för att dölja dess riktiga adress. Om du har fått ett mejl eller sms som ser ut att komma från Apoteket, men som du misstänker är falskt ska du: