Kundservice

Har du en fråga? I vårt kundforum har vi svarat på massor av våra kunders frågor. Sök svaret på din fråga eller ställ en egen.

Undrar du vad du som privatperson egentligen kan handla på apoteket.se? Om man kan beställa läkemedel åt någon annan med fullmakt eller hur man skaffar en e-legitimation? Du är alltid välkommen att kontakta oss, via telefon eller e-post men i vårt kundforum kan du själv hitta svaren på många av dina frågor. I forumet har vi samlat de vanligaste frågorna som vi får från våra kunder och svaret på dem.

Gå till kundforumet

(Forumet öppnas i ett nytt fönster)

Kontakta oss via telefon 

0771-450 450

Allmänna frågor vardagar 8.00-20.00, lördagar 9.00-14.00

Support vardagar 8.00-17.00
Telefonbeställningar vardagar 8.00-16.00

För att vi ska kunna lämna besked om uppgifter på ditt recept, högkostnadsskydd eller fakturor behöver du identifiera dig. Det gör du med mobilt Bank-ID eller med ditt personnummer och personlig kod. Din personliga kod får du på ditt apotek eller genom att logga in med e-legitimation till Mina recept och välja Personlig kod för telefon.

Kontakta oss via e-post 

kundservice@apoteket.se

Vi svarar på ditt mejl senast nästkommande vardag. Frågor angående dina recept eller högkostnadsstatus kan vi av sekretesskäl inte besvara via e-post.

Kundklubben

Har du frågor om ditt medlemskap i Apotekets kundklubb? Skicka e-post till

kundklubb@apoteket.se