Apoteket - Apodos, leverans

Så här levererar vi Apodos

Apodos kan du få som direktleverans till avdelningen enligt särskilt avtal till boendet, hemtjänstkontoret eller vårdcentralen.

Leveransen körs ut mellan klockan 8-16 på vardagar. Om du vill säkerställa att ditt paket kommer före klockan tolv tillkommer en extra avgift. För enklare sortering kan du också välja att dela upp försändelsen per avdelning, på till exempel boendet. Apodos går även att hämta ut på Apotek eller via apoteks- eller postombud.

  • Leverans sker mellan 8-16 till ordinarie pris*
  • Garanterat innan klockan tolv mot extra avgift
  • Hämtning på Apotek eller via ombud

Avtal direktleverans

För att brukarna ska kunna få direktleverans av sina läkemedel till enheten, är det enda som krävs att:  

  • Vårdtagaren har valt att betala via faktura alternativt har ett delbetalningsavtal så att varorna ska kunna faktureras i efterskott.
  • Verksamhetschef eller MAS tecknar ett avtal avseende direktleverans med Apoteket.

Är du intresserad av direktleverans av Apodos, kontakta kundservice  så blir du kontaktad inom kort av en kundansvarig. De blanketter som behövs för att vårdtagaren skall bli fakturerad återfinns nedan:

Val av betalningssätt

Autogiroansökan

Kreditansökan med delbetalning

Det här innehåller leveransen

Förutom brukarens läkemedel ska en leverans av Apodos innehålla följande: 

Ny patient

  • Broschyr
  • Patientens dosrecept
  • Information om dina läkemedel
  • Egenvårdsbroschyr med Beställningsblankett
  • Val av betalningssätt
  • Autogiroansökan
  • Kreditansökan med delbetalning
  • Fullmakt från ehälsomyndigheten (för att överlåta till någon närstående/vårpersonal att hjälpa till med apoteksärenden).

 Befintlig patient

  • Följesedel
  • Dosrecept vid ordinationsändring
  • Packlista
  • Information om läkemedel vid ordinationsändring