Samarbete med vården

När monopolet infördes inleddes ett unikt samarbete mellan Apoteksbolaget och vården. Apoteken placerades nu där sjukvården fanns – på sjukhusen och i anslutning till de framväxande vårdcentralerna. En klar fördel för patienterna.