Vi levererar dina stomi-produkter direkt hem till patienten

Apoteket har Sveriges största sortiment av stomiprodukter. Som kund hos oss kan din patient få sina produkter levererade till dörren redan dagen efter beställning. Och för att göra det ännu enklare och smidigare kan vi dessutom erbjuda prenumeration. Patienten slipper planera sina apoteksbesök och kan vara säker på att aldrig stå utan mediciner och hjälpmedel.

Vad innebär prenumeration?

Prenumeration är en kostnadsfri tjänst för den som behöver hjälpmedel och medicin regelbundet. Vi på Apoteket bevakar när det är dags för nästa uttag och skickar ett SMS till patienten i god tid innan. Om mottagaren svarar "ja" på SMS:et inom två dagar gör vi i ordning varorna. Man kan välja var medicinerna levereras. Om man väljer att hämta på ett apotek skickar vi ett SMS när allt är klart. Man kan även få leverans till valfri adress, apoteksombud eller till Postens utlämningsställe. När sista uttaget är gjort på ditt recept påminner vi patienten att be om ett nytt recept av sin läkare.

Direktleverans

Vi ser till att din patient får påfyllnad av sina mediciner och hjälpmedel på enklast möjliga sätt, direkt till den adress som önskas. Beställning av lagerförda varor som görs före klockan 12 skickas ut redan samma dag. Leverans sker vardagar mellan klockan 8 och 16 med telefonavisering och kvittens. Lantbrevbärarlinje tar en dag längre, med avisering i brevlådan.

Samleverans

Har din patient andra förskrivna varor som läkemedel eller livsmedel kan vi på Apoteket självklart samleverera. Det gäller oavsett om din patient väljer prenumeration eller själv gör sin beställning. Vill du veta mer?

Välkommen att prata med oss på Apoteket!

Du kan också kontakta oss via telefon 0771 - 210 210 (patienten ringer 0771 ‑ 450 450) eller skicka e-post till

kundservice@apoteket.se