Lär dig hantera stress med hjälp av medveten närvaro

Mindfulness – eller medveten närvaro som det också kallas är ett förhållningssätt som gör att du bättre kan ta vara på nuet. Genom att träna mindfulness kan du minska din stress och lära dig fokusera på det som är väsentligt.

Med enkla övningar lär du dig att vara närvarande, behålla fokus och bättre klara av utmaningar i ditt privat- och arbetsliv. Mindfulness hjälper dig också att hantera förändringar, smärta och sova bättre. Andra fördelar som träningen kan leda till är fördjupad självkänsla, ökad kontroll av uppmärksamheten (välja, skifta och behålla den) samt förbättrad koncentrationsförmåga

Mindfulness Grund

Mindfulness Grund är ett webbaserat program som du genomför på egen hand. 
Träningen innehåller övningar vid dator samt flera vardagsövningar för att du ska kunna omsätta din träning direkt för att få praktiskt nytta av metoden.

Du får prova programmet i 30 dagar och om du inom den tiden känner att Mindfulness Grund inte passar dig, kan du när som helst ångra dig och få pengarna tillbaka.

  • Pris: 595 kr – 12 veckors program

Lyssna och öva

Du lyssnar och övar framför datorn till exempel under en paus på jobbet eller hemma - Förslagsvis 2 gånger om dagen i 10 minuter 4-6 dagar i veckan.

Du tränar på två sätt

  • 
Koncentrerad träning vid datorn
  • Vardagsövningar som du har nytta och glädje av i ditt dagliga liv

Programmet omfattar träning under 12 veckor

Du får en egen personlig inloggning. Du kan under hela programmet följa din träning via "din profilsida". Det finns möjlighet att skriva dagbok och att välja olika avsikter med din träning. Innan du startar och när du avslutat din träning har du möjlighet att genomföra ett stress- och ett mindfulnesstest och notera eventuella skillnader.

Du kan genomföra programmet via dator, i mobilen eller på läsplatta.

Programmet steg för steg

  • Steg 1 - Ta en paus och kom igång - Kroppsscanning
  • Steg 2 - Känn din kropp - Kroppsscanning
  • Steg 3 - Öka din koncentration - Andningsankare och Kroppsscanning
  • Steg 4 - Stilla tankebruset - Andningsankare
  • Steg 5 - Töj lite på gränserna - Medvetna rörelser och Andningsankare
  • Steg 6 - Det är som det är - Medvetna rörelser och Kroppsscanning
  • Steg 7 - Bara sitt - Sittande meditation och Andningsankare
  • Steg 8 - SOAS - Sittande meditation och Kroppsscanning

Beställ Mindfulness-program

Genom att träna Mindfulness, Medveten närvaro, kan du minska din stress och lära dig fokusera på det som är väsentligt.